My name is Lara Sagner, I’m 20 years old and I come from a little town called Neuenkirchen-Vörden in Germany.

This is an account of my experience interning with provenCoder in Ireland.

Lara Sagner from Neuenkirchen-Vörden in Germany at the Cliffs of Moher, Ireland

An amazing day trip to the Cliffs of Moher on Ireland's beautiful Wild Atlantic Way

I study to become an industrial management assistant within an apprenticeship program and in the evenings I visit a school to acquire the title “European Businesswoman”. Because of this I have done a four-week- internship in the company provenCoder in Cork.

I liked the cooperation with the team there very much, because I had tasks I could do by myself and they showed me a lot of things, which were new for me. Furthermore the working in the office was really comfortable, because the days were filled with many interesting tasks and plenty jokes, why the time is flown very fast.
At the weekends I travelled a lot through Ireland so it was not difficult to fall in love with this country.

The nature is indescribably beautiful and impresses you every time. It doesn’t matter if you want to visit the national parks, the beaches or one of the little towns – every travel destination is unique and absolutely worth it.

Beach and ocean view in Ireland

My personal highlight was the trip to the Cliffs of Moher. I had known that I want to visit them before my arrival in Cork and it was an amazing experience. The view was incredible and I would come back to Ireland anytime just to spend one day at the cliffs.
Cliffs of Moher, Ireland
Altogether I could say that I enjoyed my time in Ireland, especially in Cork, a lot. I wish the provenCoder team all the best for the future and want to say thank you for the great time with you!

Thanks for all,
Lara Sagner



ich heiße Lara Sagner, bin 20 Jahre alt und komme aus dem kleinen Dorf Neuenkirchen-Vörden in Deutschland.

Ich absolviere zurzeit eine Ausbildung zur Industriekauffrau und besuche nebenbei eine Abendschule, um dort den Titel „Europakauffrau“ zu erwerben. Aufgrund dieser Zusatzqualifikation habe ich ein vierwöchiges Praktikum bei dem Unternehmen provenCoder in Cork durchgeführt.

Mir hat die Zusammenarbeit mit dem Team dort sehr gut gefallen, da mir in der kurzen Zeit ein eigenständiger Aufgabenbereich zugeteilt und mir eine Menge gezeigt wurde. Außerdem ist das Arbeiten in dem Büro allgemein sehr angenehm, da die Tage mit interessanten Aufgaben, einer Menge Spaß und nicht zu wenig Scherzen gefüllt waren, weshalb die Zeit wie im Flug vergangen ist.
IMG-20170924-WA0096
Da ich an den Wochenenden eine Menge durch Irland gereist bin ist es mir nicht schwer gefallen mich in das Land zu verlieben.

Die Natur ist unbeschreiblich schön und beeindruckt einen immer wieder. Egal ob National Park, Strand oder eines der vielen kleinen Dörfer - jedes Reiseziel hat seine Einzigartigkeiten und ist den Trip auf jeden Fall Wert.

Mein persönliches Highlight war die Tour zu den Cliffs of Moher. Bereits vor meiner Ankunft in Irland war mir bewusst, dass ich diese besuchen möchte und es war ein tolles Erlebnis. Die Aussicht war unbeschreiblich schön und ich würde jeder Zeit wieder nach Irland reisen, nur um einen weiteren Tag bei den Klippen zu verbringen.
ireland
Alles in allem kann ich somit sagen, dass ich meine Zeit in Irland und vor allem in Cork sehr genossen habe. Ich wünsche dem provenCoder Team alles Gute für die Zukunft und bedanke mich für die tolle Zeit mit Euch!

Vielen Dank für Alles,
Lara Sagner